Jak CRM online wspiera pracę zdalną

Narzędzia CRM online do pracy na odległość

Zarządzanie zdalną pracą to temat trudny dla wielu kierowników. Zapoznaj się z poniższym tekstem i przekonaj się, jak zapanować nad pracą na odległość dzięki CRM online.

Ten artykuł pomoże Ci odkryć:

  • Jak mierzyć się z wyzwaniami, wynikającymi z pracy zdalnej,
  • Jak ze zdalną pracą radzimy sobie w naszej firmie,
  • Jakie wsparcie w pracy na odległość oferuje CRM online.

Nowe zasady pracy zdalnej

To już ponad rok od kiedy ogłoszono pandemię. Zmieniliśmy swoje przyzwyczajenia związane z pracą. Zamiast w biurze pracujemy w domu, kanapa w salonie stała się open-spacem, rozmowy na Skype są zamiennikiem pogaduszek przy firmowym ekspresie do kawy. Firmy zostały wystawione na niełatwą próbę umiejętności błyskawicznego przystosowania się do nowej rzeczywistości. Jak w tej kwestii poradziła sobie Wasza firma? Testowaliście mnóstwo różnych narzędzi do wsparcia pracy zdalnej, ale żadne nie spełniły oczekiwań? Przeczytaj, jak zarządzamy pracą zdalną w Questy.

Z racji tego, że tworzymy systemy CRM, naszym najważniejszym narzędziem w pracy zdalnej jest właśnie… system CRM!

Tego typu rozwiązanie kojarzone jest bardzo często z zarządzaniem relacjami z klientami. Słusznie. Jednak w dzisiejszych realiach to coś znacznie więcej. CRM skupia w sobie bazę szczegółowych informacji na temat kontrahentów i kopalnię wiedzy na temat bieżącego statusu firmy. Zapewnia kompleksowe wsparcie codziennej pracy na odległość.

Monitorowanie pracy z CRM online

Jedną z potencjalnych wad zdalnej pracy jest poczucie ograniczonej kontroli nad działaniami pracowników. Ten problem całkowicie rozwiązuje CRM online, wnosząc do Twojej firmy zupełnie nowe możliwości w zakresie monitorowania pracy każdego z działów. Które funkcje CRM online sprawdzają się w tej kwestii?

  • Rejestracja zdarzeń - raport, który pozwala pracownikom dodawać zadania, które wykonywali w ciągu dnia pracy i określić ile czasu im zajęły, a także ile jeszcze pozostało go do ich zakończenia. Tutaj wybierają charakter zdarzenia - np spotkanie albo przygotowanie prezentacji.

  • Współdzielony kalendarz - narzędzie, umożliwiające tworzenie zadań i sprawdzanie planów poszczególnych współpracowników. Przydatne w sytuacji, gdy zespół chce nad czymś wspólnie popracować.

Współdzielony kalendarz CRM
  • Wyznaczanie celów - to narzędzie, które pozwala ustalić cel dla pracownika, a następnie monitorować status jego realizacji w podręcznym widgecie na pulpicie kierownika.

  • Raporty - narzędzie, które w intuicyjny sposób przedstawia dowolne informacje zapisane w systemie. Raporty generowane są automatycznie i pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas analizy wyników.

Raporty aktywności CRM

Jak skutecznie monitorować handlowców pracujących zdalnie? To temat, który potrafi uregulować wiele systemów CRM online dostępnych na rynku.

  • Napisaliśmy wyżej na temat współdzielonych kalendarzy. Ich wykorzystanie w codziennych działaniach handlowców jest wyśmienitym sposobem na organizowanie pracy. Kalendarze to miejsce, w którym planują spotkania, prezentacje i wszelkie kontakty z klientami. To także sposób na szybkie dodawanie notatek po spotkaniach.

  • Tablica Kanban i zarządzanie szansami sprzedaży - narzędzie, które pozwala błyskawicznie zweryfikować na jakich etapach są szanse sprzedażowe. W każdym z kafelków znajdziesz pełen przekrój informacji na temat transakcji, wszelkie ustalenia i powiązane z nią oferty. Pełna wiedza sprzedażowa skupiona w jednym miejscu.

Tablica Kanban i zarządzanie szansami sprzedaży
  • Kartoteka kontrahenta - spójny zbiór uporządkowanych informacji o danym kliencie. Pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami mają z tego poziomu dostęp do wszystkich danych kontaktowych, faktur i historii.

To tylko niektóre z funkcji naszego systemu CRM online, wspierających pracę zdalną. Posiada on też inne interesujące narzędzia, które ułatwią weryfikację działań pracowników. Wśród nich możemy wyróżnić aplikację mobilną z opcją monitorowania lokalizacji przedstawicieli handlowych na mapie. Jej zalety przedstawiliśmy w jednym z wcześniejszych odcinków vlogu „System CRM w zarządzaniu” -> kliknij tutaj.

Zarządzanie projektami zdalnie - w jaki sposób?

W tym przypadku nie znajdziesz oczywistej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, czego szukasz. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które sprawdzą się przy zarządzaniu projektami w Twojej firmie. My w naszych rozwiązaniach stawiamy na kompleksowość. Jeśli szukasz jednolitego oprogramowania obsługującego wszystkie obszary firmy, to zdecydowanie warto sprawdzić naszą ofertę pod tym kątem.

Zespoły pracujące nad projektem wykonują w jego ramach wiele zadań. W tym przypadku sprawdzą się wbudowane w CRM narzędzia w postaci widoku Kanban i Gantt. Tablica Kanban jest miejscem prezentującym wszystkie etapy projektowe. To bardzo intuicyjne rozwiązanie, w którym przepływ zleceń odbywa się przy użyciu metody „przeciągnij i upuść”. Osoby odpowiedzialne za zadania raportują czas, jaki wykorzystali na ich wykonanie, określając jednocześnie kiedy zostanie ono zakończone. To wszystko sprawia, że jeden rzut oka na Kanbana wystarczy, by poznać bieżącą sytuację w realizacji projektu.

Komunikacja firmowa

Komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów układanki w postaci pracy zdalnej. Jej nieuporządkowanie można porównać z jazdą samochodem w ciemności. Warto w takie sytuacji włączyć światła i sprawdzić kierunek jazdy. Takimi światłami w komunikacji firmowej jest wbudowany w system CRM online wewnętrzny komunikator. W Questy używamy go do omawiania zawodowych tematów. Znacznie ułatwia pracę na odległość, ponieważ pozwala na powiązanie czatów z mailami, zadaniami czy dokumentami.

Kilka słów o bezpieczeństwie

O bezpieczeństwie danych w CRM online mówi się mało. Zdalna praca może generować niebezpieczeństwo, jakim jest dostęp do informacji firmowych przez niepowołane osoby. Podczas analizowania ofert narzędzi do pracy zdalnej zwróć uwagę, na to, w jakim zakresie jego twórca dba o bezpieczeństwo. My, jako producent systemu CRM online, zapewniamy światowe standardy zabezpieczenia danych. Wdrożyliśmy certyfikat ISO 27001, wybieramy wyłącznie najbardziej zaufanych dostawców hostingu, nasze oprogramowanie posiada zaawansowane mechanizmy zarządzania uprawnieniami. Tutaj dowiesz się więcej o bezpiecznym CRM -> Bezpieczeństwo w CRM.

Podsumowanie

Praca zdalna stała się od pewnego czasu standardem. Jedne firmy rządzą sobie z nią lepiej, inne gorzej. Nasza firma na co dzień wykorzystuje przedstawione w niniejszym artykule narzędzia systemu CRM online do pracy zdalnej. Radzimy sobie dzięki nim naprawdę dobrze. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak mogą wspomagać procesy Twojej firmy.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi naszymi materiałami na temat pracy z systemem CRM. Poruszyliśmy, między innymi, tematy:

Chcesz przekonać się, w jaki sposób system Aura Business może odpowiedzieć na potrzeby firmy pracującej zdalnie?

Umów konsultację

Aura Business jest systemem wspierającym polskie przedsiębiorstwa od ponad 20 lat. Aura Business jest produktem poznańskiej firmy Questy, istniejącej na rynku od 2002 roku.

Dziś firma Questy ma na swoim koncie kilkaset udanych wdrożeń systemu Aura Business w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce.

+48 506 504 540
  • Blog
  • Vlog
  • Wywiady
  • FAQ
  • RODO
  • Dofinansowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie
  • Dla Partnera